Hamis illúziók és “fake” diéták helyett, építs izmot!

Az anyagcsere mint kulcstényező

A táplálkozási tanácsadó guruk egyik vesszőparipája az anyagcsere. Csoda módszerek, táplálék kiegészítők, életmód tanácsok és “diéta csomagok”. Csak tudjunk választani a kínálatból, ajánlás és “szakértő” van bőven.

Gondolkodjunk józan ésszel új dimenziókban!

Több izomszövet, kevesebb zsírszövet = aktívabb alapanyagcsere!

Testünk legfőbb energiafogyasztója az aktív állapotban lévő izomzat. Az izommunka hőt termel, ez szervezetünk elsődleges hőtermelő mechanizmusa, ezáltal jelentős mértékben növeli az anyagcserét. Emellett egyéb hormonális és neuronális mechanizmus által is fokozza az energiaszükségletet. Különböző mértékű terhelésnél eltérő a felhasznált energia mennyisége és a felhasznált tápanyagok aránya.

A nagyobb izomtömeg miatti anyagcsere fokozódás a nemek között is megmutatkozik. A férfiakban a nőkhöz képest emiatt kb. 10%-al nagyobb energiaforgalom mérhető. A férfiaknál a nagyobb izomszövet miatt a zsírszövet kisebb aránya is jellemző, illetve férfi nemi hormonok anabolikus hatása miatt is fokozódik az anyagcsere. Az is ismert, hogy minél kisebb a szervezetben a zsírszövet aránya, annál nagyobb az alapanyagcsere.

A fizikai fittség,  mint orvosi javaslat?

Egészségügyi hallgatóként hiszem azt, hogy a jövőben orvosi ajánlás lesz az erőfejlesztés. Ne várj az orvosra , írd meg magadnak a receptet még ma! Az erő az ösztönünk! www.whitelifting.com

Szólj hozzá!